Forsendelse

Gratis fragt for ordrer over 1.600,-

Enhedsfragt 65,- ved ordrer under 1.600,-

OBS! Visse produkter kan have ekstra forsendelsesomkostninger, og disse vil tydeligt blive angivet ved kassen.

Vi leverer til adresser på fastlandet og brofaste øer i Danmark. PostNord er vores primære distributionspartner, men en anden fragtmand kan blive benyttet, hvis varen sendes direkte fra producentens lager – dette vil blive specificeret ved kassen.

Leveringstid

Varer på lager afsendes normalt inden for tre hverdage, eksklusive weekender. Ordrevarer er dem, der er angivet med 'sendes inden for x-x dage' på den respektive produktside. Dette er en estimeret tid, hvor leverandøren kan sende produktet. Vi fraskriver os ethvert ansvar for balancefejl og perioder, hvor belastningen på vores lager kan være højere end normalt.

Transporten tager normalt 1-3 hverdage for pakker til ombud og yderligere 1-3 hverdage for produkter, der leveres med hjemlevering fra den dag, de modtager deres første scanning i terminalen. Når varerne er afsendt, modtager du en leveringsmail med indholdet af forsendelsen og forsendelsesnummer, hvis det er tilgængeligt. Her vil du også se, i hvor mange pakker forsendelsen sendes. Du vil ikke kunne se information om forsendelsen, før den er ankommet til den første terminal, hvilket normalt tager 1-2 hverdage.

Det er vigtigt, at hvis du først kan modtage varerne før eller efter en bestemt dato, oplyser du dette ved kassen for at undgå eventuel lagerleje hos fragtmanden. Vi kan dog aldrig garantere en bestemt leveringsdato.

Dellevering

Hvis din ordre er opdelt i flere separate leverancer på grund af, at den sendes fra forskellige lagre, vil du modtage én e-mail per forsendelse. Bemærk, at der ikke vil blive opkrævet ekstra for eventuelle delleverancer.

Leveringsforsinkelser

Hvis det er muligt, vil du altid blive informeret om eventuelle leveringsforsinkelser. Årsager til leveringsforsinkelser kan for eksempel være, når en leverandør ikke kan opfylde sin forpligtelse over for os. Skulle der opstå uventede leveringsforsinkelser, kan du som kunde altid fortryde købet uden beregning. Bemærk, dette gælder ikke for produkter, der ikke er på lager og er produceret efter kundens bestilling.

Hvis du oplever usædvanligt store forsinkelser og ikke længere ønsker at gennemføre købet, er det dit ansvar at annullere ordren. I tilfælde, hvor vi allerede har haft tid til at sende forsendelsen, skal du modtage varen. En annullering er kun gyldig, hvis du har modtaget en bekræftelse fra Frishop via e-mail.

Bemærk, at Frishop ikke kompenserer kunder i tilfælde af eventuelle leveringsforsinkelser. Vi anbefaler, at du ikke booker arbejde eller håndværkere, før du har modtaget og kontrolleret varen.

Returforsendelse

Som kunde er du ansvarlig for returforsendelsen med enhver fragtmand efter eget valg. Klik her for at læse mere om fortrydelsesret og åbent køb. I tilfælde af et garantiproblem eller en fejl ved forsendelsen dækker vi naturligvis forsendelsesomkostningerne. Hvis dette er tilfældet, bedes du kontakte os på mail@frishop.dk.

Levering til øer

Vi tilbyder levering til adresser på fastlandet til samme pris som angivet på din ordrebekræftelse. Som kunde skal du selv sørge for, at leveringen modtages på denne adresse og efterfølgende arrangere videre transport til øen. Ved levering til øer, der ikke er broforbundet, kan der i videst muligt omfang aftales særlige vilkår for pris, leveringstid og leveringsmåde. Det er vigtigt at kontakte os inden køb, hvis dette ønskes. Det samme gælder for dem, der overvejer at bestille en installationservice til en ikke-brofast ø.

Ændring af leveringsadresse

Når du accepterer købsbetingelserne og afgiver din ordre, bekræfter du den oplyste leveringsadresse. Vi kan ikke ændre denne adresse efterfølgende på grund af mulige svindelforsøg. Ønsker du en anden leveringsadresse ved bestilling, kan du betale med kort eller direkte betaling og derefter vælge at klikke på "anden leveringsadresse." Herefter kan du indtaste en anden adresse end din folkeregistrerede adresse. Det er vigtigt, at du tjekker, at leveringsadressen er helt korrekt, inden ordren gennemføres og godkendes.

Transportskader

Hvis du ved modtagelse af varerne opdager, at der er sket en transportskade, beder vi dig straks gøre chaufføren opmærksom på dette, så det noteres digitalt i deres system inden pakken kvitteres. Hvis pakken er i så dårlig stand, at varen er ubrugelig, kan du vælge ikke at modtage pakken. En af de ovennævnte handlinger er en forudsætning for, at eventuel skade på produkterne kan erstattes af os. Kontakt derefter vores kundeservice med billeder af pakken, så hjælper vi dig videre. Enhver skjult skade skal anmeldes til os inden for fem arbejdsdage efter modtagelse af leveringen. Derfor er det vigtigt, at du altid tjekker dine varer efter modtagelsen. Begynd ikke at bruge produktet og smid ikke emballagen ud, før du har kontaktet os og modtaget denne godkendelse!

Levering ikke modtaget eller ikke afhentet

Hvis du ikke kan findes, når din ordre aflæses, vil du blive opkrævet omkostningerne ved såkaldt kantstenskørsel. Dette gælder også for pakker, der leveres til udleveringsstedet og ikke indløses. Du vil blive opkrævet returomkostninger og eventuel lagerleje for hver produktgruppe for uafhentede pakker, der er blevet returneret. Læs mere om omkostningerne her. Du bliver også opkrævet såkaldt bompengekørsel, hvis du ikke er på stedet og modtager en installatør, du har bestilt via Frishop - 1.500 kr inkl. moms.

Hvad vil det sige at forudbestille et produkt?

Nogle udvalgte produkter kan forudbestilles på Frishop. Det drejer sig om produkter med meget stor efterspørgsel, hvor du ved forudbestilling kan stå i kø for at deltage i kommende leverancer. I de nuværende tider mangler vi desværre præcise leveringsdatoer på flere produkter, men de sendes ud i rækkefølge til alle, der har forudbestilt. Du kan til enhver tid kontakte os og annullere din plads i køen, indtil dagen, hvor produktet skal sendes til dig.

Leveringsmetoder

Brev/varebrev

Ordrer med lav vægt og volumen sendes som brev eller varebrev. Varebreve leveres så vidt muligt i din postkasse. Vi er desværre ikke i stand til at kontrollere, hvordan et varebrev bliver leveret (postkasse eller udleveringssted), det er en vurdering foretaget af fragtmanden.

Levering til ombud

Mindre produkter leveres til et afhentningssted tæt på din leveringsadresse. Leveringen sker til fragtmandens afleveringssteder, og du kan om muligt vælge det ønskede afleveringssted ved kassen, når du afgiver din bestilling. Du modtager en SMS eller mailbesked, når varen er ankommet, og den kan afhentes på udleveringsstedet. Et tip er også at downloade operatørens app for hurtige opdateringer! Normalt skal varen afhentes inden for 7 dage. Der er ID-tjek ved afhentning. Hvis du sender en anden person, skal de vise kundens ID samt deres eget. Alternativt kan du verificere og godkende en anden modtager uden ID-kontrol i transportørens app.

Hjemlevering

Varer over 20 kg og/eller voluminøse varer med en længde over 1,5 meter leveres med hjemlevering. Du kan også vælge hjemlevering for varer under 20 kg ved kassen mod betaling. Ved hjemlevering modtager du en sms, så snart forsendelsen er ankommet til din nærmeste terminal. I denne sms vælger du den dag og det tidspunkt for hjemlevering, der passer dig.

Ved alle hjemmeleveringer gælder transporten frem til grundgrænsen eller så langt som en kørebar vej når. Ved hjemlevering til etageejendomme leveres varerne til porten. Sørg for, at husnummeret er tydeligt synligt fra nærmeste vej, eller at postkassen er tydeligt mærket med husnummer/navn. Hvis en pakke skal returneres på grund af manglende oplysninger, vil returfragt blive opkrævet hos kunden. Hvis du vælger at modtage varerne uden kvittering, overgår ansvaret for varerne til dig som kunde, så snart varerne efterlades af fragtmanden.

Sikker produktbrug

Ved webordrer forventer vi, at kunden har evnen til at sætte sig ind i korrekt brug, sikkerhedsforanstaltninger og pleje af de bestilte produkter ved at anvende de vedlagte brugsanvisninger samt kontakte vores kundeservice for yderligere support. Produktet leveres til dig sammen med al nødvendig dokumentation og eventuelt nødvendigt værktøj eller tilbehør. Vi vil give dig instruktioner om korrekt brug, sikkerhedsforanstaltninger og vedligeholdelse i overensstemmelse med produktets brugsanvisning.

For at forstå og vurdere risiciene ved arbejde med motorsave, buskryddere eller andre potentielt farlige maskiner er det nødvendigt med grundig instruktion. Husk altid at bære passende beskyttelsesudstyr, og læs og forstå brugsanvisningen, før du bruger din maskine. Hvis der er nogen tvivl, anbefaler vi altid, at du kontakter os inden køb, installation eller drift.